poniedziałek, 25 kwietnia 2011

Czyszczenie układu klimatyzacji

Prawidłowa praca układu klimatyzacji, a także wentylacji spełnia ważną rolę zarówno w zapewnieniu nam komfortu podróży, jak i dobrej widoczności. I to przez cały rok - w okresie letnim będzie nas chłodziła, a w deszczowe dni pozwoli szybko i skutecznie osuszyć zaparowane szyby.

Ale mechaniczna sprawność układu to nie wszystko. W czasie pracy układu klimatyzacji na jego wewnętrznych powierzchniach zbierają się wszelkie bakterie i grzyby. Ich wdychanie może negatywnie wpłynąć na nasze samopoczucie, co pośrednio ma wpływ na bezpieczeństwo na drodze.

W dzisiejszym wykładzie znajdziemy więc sposób na zapewnienie prawidłowej pracy układu klimatyzacji (zarówno manualnej, jak i automatycznej) oraz wentylacji.

Do wyboru polecamy preparaty do czyszczenia klimatyzacji jakie występują w naszym sklepie – klasyczny i wzbogacony technologią nano-cząsteczek. Proponowane przez nas preparaty działają permanentnie w trakcie pracy układu klimatyzacji, jednak zalecamy systematyczne powtarzanie takiej konserwacji raz na 3 do 5 miesięcy.

W pierwszej kolejności musimy zlokalizować filtr przeciwpyłowy klimatyzacji, który na czas czyszczenia musimy wyjąć oraz umiejscowienie kanału dolotowego układu. Do tego przydatna będzie książka obsługi samochodu i narzędzia (np. śrubokręt) do zdjęcia obudowy filtra.

Bardzo często efektywność układu wentylacji spada poprzez liście dostające się pod maskę silnika. W pierwszej kolejności usuwamy je z kratek zasysających powietrze.


Zapoznajmy się dokładnie z zamieszczoną na opakowaniu wybranego przez nas produktu kolejnością wykonywania wszystkich czynności.

W pierwszej kolejności wyłączamy klimatyzację, maksymalnie zwiększamy pracę dmuchawy i ustawiamy na zimne powietrze.


Ważne abyśmy ustawili kierunek nawiewu na centralne kratki i przełączyli na obieg zamknięty.


Przed użyciem pojemnik z preparatem do czyszczenia klimatyzacji należy energicznie wstrząsnąć. Uważając, aby przypadkowo nie nacisnąć na zawór dozujący, umieszczamy w nim dołączoną do opakowania elastyczną rurkę(rurka musi być dołączona do każdego produktu).

Jej końcówkę wkładamy do głównego kanału dolotowego układu klimatyzacji – uwaga nie mylić z kratkami wylotowymi. Następnie zdecydowanymi i długimi seriami wtryskujemy zawartość całego opakowania.





Po tej czynności wyłączamy pracę dmuchawy i pozostawiamy pracujący układ na 15 minut. Następnie zakładamy na miejsce filtr  przeciwpyłkowy i ponownie uruchamiamy układ klimatyzacji.


Czyszczenie kanałów klimatyzacji to nie wszystko – warto przy tej okazji wytrzeć z kurzu kratki wylotowe powietrza. Ułatwią nam to specjalne ściereczki do czyszczenia kokpitu.Kratki te możemy również wyczyścić tradycyjnym preparatem do kokpitu.


Na zakończenie możemy dodatkowo odświeżyć wnętrze samochodu naszych ulubionym zapachem. Znajdziemy go z pewnością w bogatej palecie drzewek jak i innych ofert zamachowych.
Źródło:www.amtra.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz