sobota, 23 kwietnia 2011

Regeneracja lakieru

Powłoka lakieru każdego pojazdu narażona jest na działanie wielu czynników. Mają na nią wpływ zarówno promienie słoneczne, kałuże i błoto, jak i sól, którą posypywane są zimą drogi. Na karoserii osiadają też liczne zanieczyszczenia drogowe – pył z klocków hamulcowych, smoła z rozgrzanego asfaltu oraz organiczne – ptasie odchody, czy żywica z drzew. Lakier narażony jest również na uszkodzenia mechaniczne, spowodowane chociażby poprzez rozpięty suwak naszej kurtki, drobne kamyki wyrzucane spod kół, czy szczotki na myjni automatycznej.

Na rynku dostępnych jest wiele produktów do likwidacji rys i regeneracji powłoki lakierniczej. Przy ich wyborze zwróćmy uwagę, do jakiego rodzaju lakieru są przeznaczone – zwykłego, czy metalicznego, a w przypadku past koloryzujących dobieramy kolor do naszej karoserii. Ze swojej strony proponujemy produkty w postaci mleczka lub pasty do likwidacji zarysowań oraz woski koloryzujące z kredką do maskowania głębokich rys , które dostępne są w 7 kolorach.

Planując prace przy powłoce lakierniczej musimy także uwzględnić pogodę. Nie możemy tego robić na mrozie, w deszczu, czy mocno nasłonecznionym miejscu.

Przed przystąpieniem do prac nad lakierem nadwozia samochodu musimy je dokładnie umyć i osuszyć.


Zwróćmy uwagę, czy na lakierze nie pozostały trudne do usunięcia zanieczyszczenia, np. smoła z asfaltu, czy żywica z drzew. W ich usunięciu pomocne będą specjalne preparaty do usuwania trudnych zanieczyszczeń lub plam bitumicznych.

 Do regeneracji powłoki zmatowiałego i utlenionego lakieru użyjmy preparatu w postaci mleczka. Możemy go bezpiecznie nałożyć na elementy karoserii pokryte lakierem tradycyjnym jak i metalicznym.


Zarysowania lakieru powstają podczas bieżącej eksploatacji samochodu. Często również, niewidoczne na pierwszy rzut oka, powstają na lakierze wokół zamków drzwi i uchwytu klapy bagażnika. Do ich likwidacji wybierzmy preparat w postaci pasty, np. firm TurtleWax lub Sonax


Pastę wybierzmy również do likwidacji kolistych zarysowań - dostrzeżemy je przy świecącym na karoserię słońcu. Z reguły takie zarysowania powodują szczotki na myjni automatycznej.




Przy wypełnianiu głębszych rys używamy specjalnej pasty lub kredki, którą dobieramy do koloru naszego lakieru. Wypełniamy jej zawartością wgłębienie rysy, odczekujemy kilka chwil i za pomocą szmatki zdejmujemy nadmiar produktu.


Pierwotny kolor lakieru nadwozia możemy przywrócić za pomocą wosków koloryzujących. Z ich bogatej palety z łatwością dopasujemy kolor do naszego nadwozia.


Za każdym razem wybrane preparaty nanosimy równomiernie ruchami okrężnymi, za pomocą czystej i miękkiej szmatki bądź gąbki. Głębsze rysy wypełniamy pastą lub kredką na całej ich długości.


Przy nakładaniu preparatów na karoserię uważajmy na elementy szklane – szyby, lusterka i reflektory. Mogą one pozostawić trudny do usunięcia nalot. Nie nabłyszczajmy nimi także piór wycieraczek, czy gumowych dywaników.




Nie zapominajmy również o renowacji lakieru w takich miejscach, jak wewnętrzne strony drzwi, czy progi.




Po nałożeniu odczekaniu podanego na etykiecie produktu czasu, za pomocą czystej i miękkiej szmatki delikatnie polerujemy karoserię. Współczesne, wysokiej jakości woski nie wymagają żmudnego i mocnego polerowania.

Źródło:www.amtra.pl

2 komentarze:

  1. Plamy ze smoły na lakierze samochodowym można usunąć za pomocą specjalnych kosmetyków. Dużo pomocnych informacji na ten temat można znaleźć na stronie https://auto-blog.pl/jak-usunac-smole-z-lakieru-samochodowego/.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny efekt błysku na lakierze samochodowym można uzyskać przy zastosowaniu maszyny polerskiej. takie produkt znajdziecie w ofercie sklepu https://sklep.motogo.pl/maszyny-polerskie-c56

    OdpowiedzUsuń