sobota, 23 kwietnia 2011

Wiosenne mycie samochodu

W dzisiejszych czasach – dla naszej wygody i oszczędności czasu – coraz częściej myjemy samochód na myjniach automatycznych. Jednak obok nich wciąż – z powodzeniem - funkcjonują myjnie ręcznie wykonujące ten proces w tradycyjny sposób. Ręczne mycie zapewni nam dokładniejsze usunięcie wszelkich zanieczyszczeń oraz ochroni lakier przed porysowaniem szczotkami mechanicznymi. Czynność tę możemy również wykonać sami.

Wybór szamponu sprowadza się do użycia produktu klasycznego lub z dodatkiem wosku (choć nabłyszczy on nam karoserię to nie zastąpi tradycyjnego woskowania). Ze swojej strony polecamy szampon zwykły, z woskiem lub z nanotechnologią.

Ważnym elementem jest także wybór miejsca mycia samochodu. Musi mieć ono utwardzoną nawierzchnię z odprowadzeniem ścieków, np. do kanalizacji. Powinniśmy mieć także stały dostęp do źródła wody, najlepiej za pomocą szlaucha.

Przed przystąpieniem do mycia samochodu zapoznajmy się dokładnie z zaleceniami producenta szamponu podanymi na etykiecie opakowania. Skład szamponu powinien być neutralny dla wszystkich powierzchni – lakierowanych, plastikowych, gumowych i szklanych. Powinien być również obojętny dla ludzkiej skóry.

Na etykiecie znajdziemy również proporcję mieszania szamponu z wodą. Z reguły część szamponu liczona jest w ilości nakrętek opakowania. Do jego wymieszania – do momentu powstania piany - najwygodniej jest użyć wiadra z ciepłą wodą.

Po zimie karoseria samochodu pokryta jest resztkami soli oraz błota, które dość mocno przylegają do powierzchni lakieru. Zaczynamy więc od dokładnego spłukania samochodu czystą, najlepiej ciepłą wodą. W przeciwnym razie ziarenka piasku mogą porysować powierzchnię lakieru.


Do mycia używamy miękkiej gąbki bądź szczotki z naturalnym włosiem. Mycie wszystkich elementów – karoserii, szyb, reflektorów i zderzaków, wykonujemy ruchami okrężnymi, zaczynając od dachu i systematycznie schodzimy w dół auta. Następnie całość spłukujemy czystą wodą.




Podczas mycia samochodu, szczególnie po zimie, warto także zadbać o czystość podwozia, zakoli oraz felg, czyli miejsc gdzie najczęściej gromadzi się błoto, czy sól z posypywanych jezdni. Powinniśmy je dokładnie spłukać strumieniem wody.



Nie zapominajmy również o wyczyszczeniu i umyciu takich miejsc jak progi i powierzchni wokół nich, spodnich krawędzi drzwi czy szczelin wokół pokrywy silnika i bagażnika.


Na umytych elementach karoserii mogą pozostać trudne do usunięcia zabrudzenia pochodzące np. z asfaltu, czy z drzew. Można je z łatwością usunąć przeznaczonymi do tego preparatami.

Mechanizmy metalowe narażone są na działanie wody, która doprowadza do źródeł korozji lub zapieczenia się tych elementów. Możemy temu zapobiec za pomocą np. preparatu wielofunkcyjnego dostępnego w naszym sklepie. Spryskajmy nim m.in. wnętrza zamków, zawiasy drzwi i bagażnika, mechanizmy wycieraczki i mocowanie anteny do dachu.

Mycie kończymy ponownym spłukaniem całej karoserii samochodu. Jeśli zauważymy niedomyte miejsca, należy przetrzeć je gąbką nasączoną szamponem i powtórnie spłukać.



Pozostawiając samochód do wyschnięcia unikajmy mocno nasłonecznionych miejsc – intensywne działanie promieni UV może doprowadzić do zmatowienia lakieru. Szampon nie powinien pozostawić po sobie smug i zacieków, jeśli jednak powstaną przetrzyjmy je czystą i miękką ściereczką..



Na koniec mycia, powierzchnie szklane, plastikowe oraz gumowe, możemy wytrzeć przeznaczonymi do nich preparatami. Na tak przygotowanej karoserii możemy również rozpocząć jej woskowanie.


Źródło: www.Amtra.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz